کد خبر 263224
۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

همه چیز در مورد خرید جدید آبی ها/ بازیکن سابق چلسی و فولهام در راه استقلال

همه چیز در مورد خرید جدید آبی ها/ بازیکن سابق چلسی و فولهام در راه استقلال

باشگاه استقلال با ستاره سابق چلسی به توافق نهایی رسیده و به زودی این بازیکن برای امضای قرارداد در تهران حاضر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ بعد از چند روز حرف و حدیث پیرامون علاقه باشگاه استقلال به جذب ستاره سابق چلسی، حالا خبرهای رسیده حاکی از توافق نهایی و قطعی شدن حضور این بازیکن در ایران است.

گائل رومئو کاکوتا مامبنگا زاده ۲۱ ژوئن ۱۹۹۱ یک فوتبالیست حرفه‌ای است که به عنوان وینگر برای باشگاه لیگ ۲ آمیان بازی می‌کند. او متولد فرانسه است و به دلیل دو ملیتی بودن در حال حاضر عضو تیم ملی کنگو است.

کاکوتا محصول جوانان لینز است که در سال ۲۰۰۷ در یک انتقال جنجالی به چلسی نقل مکان کرد. او که به ندرت در چلسی استفاده می‌شد، به شش تیم در پنج کشور قرض داده شد و پس از پایان قراردادش در سال ۲۰۱۵ راهی سویا شد.

او یک بازیکن رده ملی در تیم جوانان فرانسه بود و نماینده این کشور در هر گروه سنی از سطح زیر ۱۶ سال تا زیر ۲۱ سال بود ولی در سال ۲۰۱۷ به ملیت کنگو تغییر تابعیت داد و برای این تیم

کاکوتا در لیل، نورد به دنیا آمد. او فوتبال را از هفت سالگی و پس از دیدن بازی عمویش برای تیم ذخیره لیل آغاز کرد. او کار خود را با باشگاه محلی لیل آغاز کرد. در اولین بازی او با این باشگاه، آنها با نتیجه ۱۷-۱ شکست خوردند، با این حال این شکست برای نا امید شدن او کافی نبود. در سال ۱۹۹۹، او به عنوان بازیکن جوان به لنز پیوست و پنج سال را در آنجا گذراند. در سال ۲۰۰۴، کاکوتا برای حضور در سطح حرفه‌ای در نزدیکی لیوین در یک مرکز آموزشی که منحصراً برای بازیکنانی که در منطقه خاصی پرورش یافته بودند، انتخاب شد. او دو سال را در این مرکز در روزهای هفته تمرین کرد و آخر هفته ها با لنز بازی کرد. یکی از مربیان او در این مرکز، یواخیم مارکس، بازیکن سابق لهستانی بود.

پیوستن کاکوتا به چلسی برایش دردسرساز بود، در ۳ سپتامبر ۲۰۰۹، کاکوتا طی حکمی از سوی دادگاه CAS کاکوتا به دلیل نقض قرارداد با باشگاه قدیمی خود لنز به مدت چهار ماه محروم و ۷۸۰ هزار یورو جریمه شد تا با چلسی قراردادش را امضا کند. تابستان ۲۰۰۷. همچنین باشگاه چلسی از خرید هر بازیکنی در دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد، به این معنی که آنها تا ژانویه ۲۰۱۱ قادر به خرید یا فروش بازیکنان نبودند.

کاکوتا در سال ۲۰۰۷ به چلسی رفت و بازیکن رده جوانان این تیم شد. او پس از اولین بازی خود به عنوان بازیکن ذخیره در تیم اصلی در کنار هم تیمی اش میشائیل بالاک، در چلسی تحت تاثیر قرار گرفت. ملی پوش آلمانی به خبرنگاران گفت: برو پسر فرانسوی را ببین، او ستاره است.

کاکوتا بعد از آن شروع به شکوفایی کرد و جایزه بهترین بازیکن آکادمی سال را پس از اولین فصل حضورش در چلسی به دست آورد. او همچنین پس از به پایان رساندن به عنوان بهترین گلزن در تیم جوانان و پایان اولین فصل خود در چلسی با ۱۲ گل در ۲۴ بازی، به عنوان بهترین بازیکن آکادمی سال انتخاب شد. این شامل هت تریک مقابل پورت ویل در جام حذفی جوانان بود.

برای فصل ۰۹–۲۰۰۸، به کاکوتا این فرصت داده شد تا با تیم اصلی تمرین کند، اگرچه او همچنان محدود به بازی با تیم ذخیره باشگاه بود. در فوریه ۲۰۰۹، کاکوتا با شکستگی مچ پا در یک بازی دوستانه مقابل آکادمی گلن هادل، دید که پیشرفتش به شدت متوقف شد. کاکوتا شش ماه خانه نشین شد و بازی برای تیم در ماه اوت را از دست داد. در ۱ سپتامبر ۲۰۰۹، کارلو آنچلوتی، سرمربی چلسی، کاکوتا را به تیم خود در لیگ قهرمانان اروپا اضافه کرد. کاکوتا اولین بازی مورد انتظار خود را در لیگ برتر در جریان بازی خانگی مقابل ولورهمپتون واندررز در ۲۱ نوامبر ۲۰۰۹ به عنوان یک بازیکن تعویضی به جای نیکلاس آنلکا را انجام داد و تا حد زیادی با ترفندها، مهارت ها، سرعت و اشتیاق خود تماشاگران را تحت تاثیر قرار داد. در ۲ دسامبر ۲۰۰۹، او در جریان بازی یک چهارم نهایی جام اتحادیه مقابل بلکبرن روورز به عنوان بازیکن تعویضی به جای جو کول وارد زمین شد و در ضربه پنالتی از دست داد.

در ۸ دسامبر ۲۰۰۹، او اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آپوئل انجام داد. او جوان ترین بازیکن چلسی بود که تا به حال نماینده این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. او ۷۳ دقیقه قبل از تعویض به جای فابیو بورینی بازی کرد. این دیدار با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. کارلو آنچلوتی از عملکرد تیم راضی نبود اما نسبت به ملی پوش جوانان فرانسوی بسیار مثبت بود: "ما هیچ شدت و تمرکز نداشتیم، بازی بسیار بدی از ما بود. تنها نکته مثبت شب گائل کاکوتا بود. او خیلی بازی کرد. خوب، او استعداد خارق العاده خود را نشان داد. او هر روز خیلی خوب تمرین می کند و آینده چلسی خواهد بود.» در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۰، او دومین بازی خود را در لیگ برتر برای چلسی در دربی مقابل وستهم یونیت انجام داد. او فصل بعد از چلسی جدا شد و به فولاد، بولتون، خیخون، ویتسه، لاتزیو، رایو واکانو، آمینز و... بازی کرد و حالا بازیکن جدید استقلال است.

مذاکرات برای عقد قرارداد دو ساله بین کاکوتا و استقلال در حال انجام است و انتظار می‌رود این انتقال به زودی نهایی شود. این قرارداد می‌تواند تقویت قابل توجهی برای خط حمله استقلال باشد و تجربه کاکوتا در لیگ‌های اروپایی می‌تواند به تیم در مسابقات داخلی و بین‌المللی کمک کند.

همه چیز در مورد خرید جدید آبی ها/ بازیکن سابق چلسی و فولهام در راه استقلال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha